• Home again na een ongelooflijk deugddoend weekend Het is heerlijk
  • Heel soms vergeet ik eventjes dat ik ziek ben nooit
  • Ik heb heuse knutselaars in huis Ze doen hier niet
  • Hoe je kind ultra happy maken? Speel een spelletje Dobble
  • Nog eentje van gisteren omdat de aller eerste schooldag van
  • Estelle test met plezier onze nieuwe lamp uit van ecobirdy
  • De moeder die vandaag geen neen kon zeggen in de
  • Explosie van liefde Eentje tekort op deze foto maar het

Subscribe to our Mailing List

Get the news right in your inbox!

11 tips om je moederschapsrust door te komen!

27 januari 2019
grey's anatomy

11 tips om je moederschapsrust door te komen!

27 januari 2019

Moeder van vier, dat betekent dat ik al vier keer de babyperiode heb meegemaakt. Momenteel ondervind ik nog aan den lijve wat een vers baby’tje betekent voor je leven. Veel zorgen voor, wat we met alle plezier doen. Bij dat zorgen hoort in de meeste gevallen ook weinig slapen. Al mag ik zelf eigenlijk niet klagen want nummertje vier slaapt al bij al ook al behoorlijk goed.

Maar er zijn heel wat avond- en nachtvoedingen, momenten thuis waarbij je gegijzeld wordt in de zetel wegens baby wil enkel op je slapen en verder is er soms ook nood aan me-time. De baby-periode overleven, het is niet altijd evident, dat is zeker! Ik stelde enkele tips samen zodat het makkelijker wordt, of draaglijker of gewoon nog makkelijker.

  1. Denk voor je moet bevallen aan het invriezen van kraamkost, zodat je eens je bevallen bent een tijdje niet moet koken. Kraamkost als geboortecadeau vragen is trouwens een topidee!
  2. Overweeg kraamhulp in te schakelen zodat die was toch geplooid raakt en je misschien een korte powernap kan doen terwijl de kraamhulp alles in het oog houdt.
  3. Durf neen zeggen tegen kraambezoek. Soms heb je gewoon geen zin in bezoek, noch in het ziekenhuis, noch thuis. Neen zeggen en je grenzen trekken, dat is mega belangrijk.
  4. Als jij vindt dat niemand je baby mag pakken dan is dat de wet. Punt. Geen discussie mogelijk. En natuurlijk slaapt je baby enkel goed wanneer hij dicht bij zijn mama is.
  5. Om de vele nachtelijke uren door te komen zorg je dat je bingewatch-waardige series kunt bekijken. Ik ben momenteel bezig aan de 14, jawel 14!, seizoenen van Grey’s Anatomy. Het nuttige aan het aangename koppelen noemen ze dat. Stiekem je baby als excuus gebruiken om verder te kunnen kijken is trouwens volledige toegestaan. Hallo’kes, me-time dat mag toch ook wel he als je in moederschapsrust bent? Ik hoor je trouwens denken: “Zag die Grey’s Anatomy nog niet?” Awel, neen, het was er nooit eerder van gekomen. Eens deze uit is staat trouwens de volgende serie al gepland: “Criminal Minds”. Echt, dit is het voordeel van zorgen voor een baby’tje of mag ik dat niet zeggen, haha?
  6. Ook al ben je al vier maanden bevallen, je mag van jezelf nog steeds zeggen dat je in moederschapsrust bent. Ontploft de wasmand, moet je eens eten bestellen of zie je er als een slons uit? Dat moet ook vier maanden na bevallingsdatum nog kunnen. Wist je trouwens dat het een jaar duurt voor je lichaam herstelt is van het bevallen op zich?
  7. Installeer een bedje of co-sleeper naast je eigen bed zodat je de eerste maanden niet continu in het midden van de nacht je bed uit moet. Hoe minder wakker, hoe beter uiteindelijk. Een goeie zetel met lekker veel kussens is ook ideaal. Niet zozeer voor ‘s nachts maar om overdag en ‘s avonds in te chillen en ja Grey’s Anatomy te bingewatchen dus.
  8. Zet alles wat je nodig hebt bij je in de buurt. Verse luiertjes bijvoorbeeld en doekjes, neusspoeling, bavetjes, … Zo moet je niet altijd uit je zetel of bed. Klinkt lui he maar de momenten dat je kan rusten en genieten moet je dat gewoon doen.
  9. Ga op reis zodat je kan ontsnappen van de drukte van alledag en samen met je gezin kan genieten. Het is niet dat dat persé moet he maar ben je zoals ik dan voel je je vaak elders meer thuis dan thuis.
  10. Verplicht je partner zijn/haar geboorteverlof op te nemen. Die eerste periode, die wil je gewoon niet missen en bijgevolg ook je partner niet.
  11. Laatste tip: koffie! In overvloed, altijd en overal! Het heeft mijn leven al meermaals gered!

Dat gezegd zijnde, deze tips zijn volgens mij mega waardevol. Na vier kinderen kan ik zeggen dat ik expert ben. En ja, ik bedacht deze post naar aanleiding van een samenwerking met Disney. Maar hey, komaan, hoe zotjes is het dat je zowel bij Proximus als Telenet de 14-delige serie van Grey’s Anatomy kunt bekijken? Het is echt de ideale moment om te bekijken als je net bevallen bent. Of als je bijna bevallen moet. En eigenlijk, is het gewoon altijd de perfecte moment om wat me-time in te lassen met enkele knappe dokters en heerlijke intriges. Dus ga ervoor maar vergeet niet van af en toe te slapen ook! U weze gewaarschuwd!

4 Comments

  • Marianne 28 januari 2019 at 14:28

    Euhm… die 6de, dat het ok is om na 4 maanden te zeggen dat je nog in moederschapsrust bent?
    Verander dat maar naar “het is ok om wanneer dan ook eens een wasmand te hebben die uitpuilt, of geen zin hebben om te koken, of al eens de voorkeur te geven boven gemak ipv er steeds uitzien om door een ringetje te halen… daar ben je een mens voor” 😉

  • eskonpeupejer 28 januari 2019 at 14:36

    schitterend – wij hebben ook nog stapels films gezien tijdens de nachtelijke voedingen. gelukkig bestond Netflix toen nog niet, allé , toch niet in de vorm waarin het nu bestaat…

  • Goofball 5 februari 2019 at 12:17

    de perfecte lijst met tips. Ik ga met ze allemaal helemaal akkoord.

  • Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    ×